среда, 4. октобар 2017.

Zelengora / akcija obilazak jezera - dio deseti

I u nedelju, oko 18h akcija Obilazak jezera Zelengore je i zvanično bila gotova. Stigle su sve stvari i mogli smo lagano da se rasipamo. Neke je čekao dug put kući, neki su bili već sasvim blizu, ali nikom se nije dalo otići i rasuti prelo. Jer stvarno nam je  bilo lijepo. Za vikend si uspio vidjeti toliko puno i upoznati stvarno super ljude, a mogao si taj isti vikend provesti ispred televizora i propustiti sve ovo. Koliko nam se stvari stvarno desi, a koliko prođe mimo nas?
Ipak utovarih Slovenca i Vanju i krenusmo put Kampa Drina. Prešli smo most u Foči, okrenuli desno uz rijeku i nekih 5km od grada, na nekoj krivini skrenula sam na putić prema kampu. Plato je bio velik i dosta mjesta za parking. Sve mi se na prvi pogled sviđalo, bilo je mnogo ljepše nego sam zamišljala.
U susret nam je došao mladić koji se srđačno pozdravi sa Slovencom. Rekla sam mu da smo mi zvale da rezervišemo bungalov. Pojavi mu se i otac, vlasnik i reče da nas bungalov čeka. Svi su bili ljubazni, kao da si stigao rodbini. Pozdravismo se sa Božidarom koji će da raširi šator i sa stvarima krenusmo do bungalova. Uz put smo prošli pored restorana ladare odakle su dopirali prijatni mirisi hrane i dođošmo do bungalova, druga vrata u nizu su bila naša. Unutra je sve bilo čisto i spremno. Bila su tu dva odvojena i jedan bračni krevet. Cijena je 20km po osobi. WC, tuš i umivaonici su na drugom kraju kampa. Sve je bilo uredno, čisto, prostrano, kao da nisi u Bosni nego na zapadu.
Zamolila sam gazdaricu da operemo veš. Nije bilo problema. Odvela me je do vešernice i pokazala mjesto gdje ću veš raširiti. Samo ljudi koji su bili na planinarenju znaju koliko jedna majica poslije par sati planinarenja može da smrdi. Nisam željela da taj smrad nosim u Banja Luka, a i ostali smo bez čistog veša, trebalo nam je čistih majica.
Mrak je pao. Istuširale smo se i zavalile ispred bungalova. Gledala sam Drinu u kojoj se kupao mjesec. Oko nogu mi se muvala crno bijela mačka. Vanja je otišla do restorana da pojede nešto, ja sam naručila nes i ostala uz rijeku, kao hipnotisana.
Bosa sam po travi podšišanoj kao tepih otišla do mašine da provjerim da li je veš opran. Raširila sam ga i legle smo spavati, umorne i zadovoljne. Vanja je samo ponavljala koliko joj je sve ovo prijalo, koliko je bilo lijepo na Zelengori. Obećala sam joj odlazak na Maglić sledeće godine i u tom smo utonule u san.
Zelengora nas je očarala. Zauvjek ćemo nositi te slike u sebi. To su putovanja koja vas obilježe i promjene, izvuku ono najbolje od vas. Jer u planini ste svi dobri, nema tamo loših ljudi. I svi ste upućeni jedni na druge. Zelengora je pitoma, divljina su gradovi u kojima otuđeno živimo, zabijeni u male stanove, okruženi svojim velikim problemima. A sve to nekako u planini nestane, kao da ti se ravnoteža pomjeri. I gledaš ljude i stvarno ih slušaš kad pričaju, koračaš pored nekog kog si upoznao prije sat a čini ti se da ga znaš cijeli život. Sve to u apsolutno predivnom okruženju. Zato, Zelengoro, vidimo se sigurno ponovo.